2013. augusztus 23., péntek

Szingapúr 1-2 nap

Szingapúr

Na tehát, ismételten, rám jött egy migrénes roham, ebből kifolyólag erőm se volt írni, tehát most jó sok mindent be kell pótolnom. Már jól vagyok, de kicsit kétségbe estem, mi lesz ezek után, valami nagyon nem okés… Na de reméljük, a kis migrénes rohamok már tényleg abbahagyják mert kezdik teljesen felborítani a menetrendet.

Kuala Lumpurtól érzékeny búcsút vettünk. És egy utolsó Monorail-és és egy 1 órás buszozás után már ott is voltunk a reptéren. Hihetetlen módon itt a reptéren is nagyon olcsó árak voltak. Életemben először láttam Dunkin’ Donuts-ot, és mivel mér volt pár MYR-em úgy véltem még a nagy drágaság előtt beruházok egyre, és meglepem magam életem első dunkin donuts-jaival. Nem is csalódtam, életem eddigi legjobb fánkjai voltak, nem is bírtam mind a kettőt megenni akkorák voltak és laktatóak. Szerintem KL-ban lehet a legolcsóbban hozzájutni mindenféle gyors kajának. Ez érdekes, mert elgondolkoztam, ha fillérekért kapni mindent, akkor mi a biznisz ebben, aztán rájöttem, hogy a kulcs szó BANK, vagyis ezekből élnek, ez az itteni Svájc, kedvező feltételek stb…

Gyors repülésnek néztünk elébe épp hogy felszálltunk már szálltunk is le, nagyjából 1 órás volt az út. Viszont 1 érdekes dologra figyelmes lettem, itt nem néznek senkire se furán. Egy nő konkrétan a repülőre beszállás alatt, énekelt egy tabletre, aztán visszahallgatta magát. Senki se senki nem nézett rossz szemmel rá… csak mi :D Komolyan furák, folyamatosan mobiloznak, vagy ipad vagy tablet van a kezükben, ha a haverokkal felszállnak a metróra, nem szólnak egymáshoz nyomkodja mindenki a telefonját. Ami még jobb az, hogy bárhol bármikor önfotóznak, a metróra várva, az állomáson, a reptéren, a repülőn. Kérdem én mit csinálnak ezzel a rengeteg önfotóval??? :D És miért mindig óriási ipad-el vagy tablettel fotóznak mindent? A legviccesebb mikor van fényképezősük is, ehelyett a „kis” tablettel fotóznak mindent… szuper jó képeik lehetnek :D (Hozzátenném ezek a dolgok KL-ban rendkívül mérsékeltek voltak, inkább Thaiföld és Szingapúrban erőteljes)
500 S$ ha megbotlasz...

Szingapúrba való megérkezésünkkor, 1 dolog volt rendkívül feltűnő, az pedig a rendezettség, a tisztaság. Ez eleinte tetszett, mert hát ugyebár nekünk idegen, mármint a városi tisztaság.
Minden simán ment a határátkelésnél, bár féltünk, mert a repülőn kapott szokásos Immigration papirka hátuljára nagy piros betűkkel rá volt írva, hogy halálbüntetéssel honorálják, ha bármi közöd van a drogokhoz. Akkor elgondolkoztam, remélem senki nem csempészet bele semmit sem a bőröndömbe, még túl fiatal vagyok a halálhoz :D
Miután átjutottam a határon, és mivel jól viselkedtem, magaménak tudhattam 2 cukorkát is. Érdemes szépen ügyesen átkelni a határon :P
vicces tiltás önkritika... :D

Az itteni szállás közel van a reptérhez, mert a reptérre vezető metró vonala mellett fekszik, ez praktikus volt az idejutás szempontjából, és a hazajutás szempontjából is.
Az első szívroham akkor ért, mikor kiderült mennyibe fog kerülni a közlekedés. Én már teljesen jól hozzászktattam magam, az olcsó 1,6 MYRes Monorail-hez. Mindenesetre egy 3 napos bérletre muszáj volt beruházni, hiszen minden messze van a szállástól, és muszáj metróra pattanni, sőt mára már az is kiderült, hogy a dolgok egymástól is messze vannak, és nagyobbak a távolságok, mint ahogy hittük. Szóval egyébként megérte az a 20 S$ (szingapúri dollár)-os befektetést.

A szállás könnyen megtalálható volt, ám sikerült megint a bőrönddel a lehető leghosszabb utat megtalálni. Mindig ez van :D Míg ki nem ismered a helyet sajnos a titkos átjárókra nem jössz rá. Itt valahogy sokkal erősebben süt a nap, mint eddig bárhol, valószínűsítem, hogy ennek oka az egyenlítőhöz való közelség. Ebben a hőségben cipekedni nem volt kellemes, nem csoda, hogy estére migrénem is jelentkezett. Azt nem tudom, hogy a sok édesség miatt, az időjárás, avagy az utazás miatt, de valamiért mindig kijön.
Kisebb pihenés után, el is indultunk egy kis körülnézésre. Érkezett a következő szívroham. Egy fél liter víz 220 ft!!! És ez a legolcsóbb, amúgy kétszer ennyi a jobb féle. Egy fél liter cola 500 ft és sorolhatnám a horribilis összegeket. Ekkor döbbentem rá, hogy itt ugyan éhezés lesz. Sajnos szomjaznom nem lehet, azért víz az mégis csak kell, de 400 forintért vegyek egy 1,5 literes vizet??? Most komolyan ebben mi olyan drága???
Chinatown in Singapore

Harmadik szívroham akkor jött, amikor megláttam mit nem szabad a metró területén. A metró egész területén nem szabad inni se enni. Ekkor döbbentem rá, hogy amúgy konkrétan vett a kamera amikor a reptéri metrónál beleharaptam a fánkomba és ittam is. Ez amúgy csupán 500 S$, azaz 90 ezer Ft-ot jelent. Kicsit megijedtem, reméltem nem követnek le és jönnek utánam, hogy hopp-hopp fizessek, mert bele mertem harapni a fánkomba a metró területén. Tisztára úgy érzem magam, mint ha valami valóság show-ban lennék, mindenhol kamerák.

Este mikor visszaértünk, meglestük mit is nem szabad, nehogy már itt tényleg megbüntessenek. Amúgy nagyjából semmit se szabad, és ha észrevettem volna nagyjából 300 ezer bírságnál tartottam volna a nap végére. Mondjuk nem értem, mert erről senki nem szólt sehol, még ha figyelmeztettek volna a reptéren, hogy ha nem a zebrán megyek át az egy 100as, vagy ha a piroson átmegyek újabb 100as, na akkor megérteném. Főleg KL után éles váltás ahol, fuss az életedért, mert úgyse ismerik a pirosat volt a törvény.
Ezek után tényleg rettegve lépek ki, sőt elő se veszem a metró közelébe se a vizes üvegemet, nehogy itt aztán fizetessenek. Szegény itt élők kissé frusztráltak lehetnek, hiába az egy főre jutó GDP itt az egyik legmagasabb a világon, de meglestem és átlagban boldogtalanok. Én is az lennék ha semmit se szabadna tennem. Amúgy lehet, itt ilyen fura emberek élnek, mert olyan értelmetlen tiltások vannak, hogy csak na. Kedvencem: „tilos a liftbe pisilni” Kinek jut eszébe ott pisilni???? Ja és a legjobb van benne érzékelő, ha mégis bekövetkezne a dolog, leblokkolja a liftet míg ki nem ér a rendőr!!!! :D Komolyan ez röhejes. Vagy mikor a Mekibe ki volt írva, tilos más ételt italt inni ott, kinek jut eszébe, beülni piknikezni a Mekibe???
Ezernyi tiltás van amúgy, csak azok nem olyan extrémek, pl. ne szemetelj, ne rágózz, szokásos, ne hozz Duriánt sehová…stb. De jó hír itt lehet a metróban lufit szállítani nem úgy, mint Bangkokban.
Sentosa Island
Az esti Chinatown-ból nem lett hosszú séta. Ez nem is volt igazi Chinatown, túl tiszta túl mű volt, hiányoztak az utcai árusok, ételeket csak étterembe lehetett kapni…stb Plusz az eddigiekkel ellentétben itt még a Kínai negyed is drága, 2000 Ft-tól kezdődik bármi ehető. Így sajnos vacsora gyanánt maradt egy kis Meki hiszen, az „csak” feleennyiből kijön, és még colat is kapsz, ami ugye nagy kincs, mert fél liter 500 Ft!!!
Másnapra csak egy laza Sentosa szigetelés lett betervezve. Kellett már egy kis pancsolás, pocak süttetés. Sentosa szigete egy hatalmas szórakoztató központ, itt van a Universal Studio, Vidámpark, és még ezernyi más létesítmény plusz STRAND!!!
Sentosa Island
A szigetre külön Monorail visz be, erre külön kell fizetni és az ára már tartalmazta a sziget belépőt is. Először nem éppen volt világos minek is kell egy szigetre fizetni a belépésért. Ez egy igazi óriási tiszta szórakoztató központ, ami tényleg arra van, hogy minden egyes percét élvezd, a strandon zene szól, a szigeten busz jár, nehogy a tikkasztó melegben egy lépést is kelljen tenned. Mindent megtalálsz, ami szem szájnak ingere. Egy 24 órás Meki, és mindenféle van.

Kissé elhíztam, és elferdítettem a pálmát :D
Sentosa
Szimpatikus tengerparti részen, a pálmafák tövében meg is húztuk magunkat. Itt is szép fehér homokos part van. A látványt csak a háttérben meghúzódó ezernyi teherhajó rontja el. Erre már leszállásnál is felfigyeltem, azt hittem Pearl Harbor van annyi hajó volt a vízen, mint égen a csillag. Ez a hit akkor még jobban erősödött bennem, mikor reggel vadászrepülők, és katonai helikopterek zajára keltem. Sőt a szigeten is folyamatosan helikopterek repkedtek felettünk. Az utcákon folyton tengerészgyalogos ruhába öltözött fiúkat és lányokat látunk, szóval tényleg fura mi ez a nagy készültség. Eddig azt se tudtam, Szingapúrnak van hadserege, de ezek szerint mégis csak kell lennie.

Kilátóból
Sentosa bus
kötélhíd

Miután jól kinapoztuk és kipancsoltuk magunkat útnak indultunk, hogy kicsit felfedezzük a szigetet. Hatalmas az egész sziget. Így felszálltunk az ingyenes beach buszra és gondoltuk teszünk vele egy kört így látjuk mi  a helyzet és ami tetszik ott leszállunk. Találtunk is egy szimpatikus kilátót. Ez egy kisebb szigeten volt, és egy kötélhíd vezetett oda. Erről az jutott eszembe, hogy ez az egész sziget olyan, mint a Scooby doo film változatában, amikor egy ilyesmi szórakoztató szigetre kerülnek, és nappal minden jó, mindenki pancsol meg Vidámparkozik, de este jönnek a szörnyek.. Na ez a Sentosa is így néz ki, estig nem maradtunk, hogy kiderüljön szörnyek is jönnek e akiktől gonosszá változunk.
Ami nagyon érdekelt minket az a zenélő szökőkút, de kiderült, hogy kissé borsos az ára, és, igaziból egy egész előadás ami inkább gyerekeknek szól.

Marina Bay

Még rengeteg időnk volt, elhatároztuk, hogy esti fényébe megnézzük a Mana Bay-t. Itt van szinte minden szingapúri híres épület, pl. a lótusz virág alakú múzeum, vagy a Marina bay Hotel, a Singapore eye..stb. Egy kis idő votl még a fények felkapcsolásáig, egy gyors vacsi belefért. Nagyon okosan kitaláltam, hogy a 7eleven-ben (mert itt is van) butter chicken rice-ot jó lenne kipróbálni, hiszen ott a mikróban megmelegíted és az éttermi árak töredékéért ehető ételt kapsz. Nem is kellett csalódnom, nagyon finom volt, mint mondjuk a repülős kaják. A Marina bay tele volt padokkal, így evés közben a szingapúri fények kigyulladását kémlelhettem, ez egy nagy élmény volt számomra. Teli pocakkal sokkal jobban esett az épületek szemügyre vétele. Amit furcsállok, hogy olyan érzésem van, hogy teljesen random módon építették egymás hegyére hátára ezeket, pedig van hely bőven. Más városokban a nevezetességek elkülönülnek, itt meg kb. egy képen rajta van az összes, mert egymást takarják. A Marina bay park csodaszép volt. Itt minden csodaszép, már-már túl tökéletes, túl tiszta, túl rendezett, túl modern..stb. 
Marina Bay Sands és a világító virágok
Kedvenc épületem
Olyan mintha egy filmes kellékek között élnének nap, mint nap ezek az emberek. Nekem annyira nem tetszik, nem tudom, hogy tudott a francia barátnőm itt élni 3 hónapig, és teljesen oda volt érte. Nekem túl idegen, de azt simán meg tudnám szokni, ami Kuala Lumpurban volt, hogy minden este éjszakai fényében csodálhatom a Petronas-at. OOhh hiányzik KL. Azt hiszem az eddigi kedvenc abszolút ő, és hát sajnos Szingapúr az abszolút nem kedvenc.
Singapore Eye és a Marina Garden
Holnap van az utolsó napunk itt, és vasárnap indulás is Hongkongba juhhúúú. Milyen gyorsan telik ez idő, már több, mint a fél utazáson túl vagyunk, HK után minden felgyorsul majd.



XOXO

Csilla

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése