2015. augusztus 27., csütörtök

Búcsú Ázsiától


Eltelt 1 egész hónap, szinte fel se tűnt, olyan hamar elrepült. Nehéz szavakba önteni, ami ezalatt, a 30 nap alatt történt, amit tapasztaltam, amit átéltem, amit tanultam, amit ettem, akikkel találkoztam és még sorolhatnám.
Legjobb döntés volt belevágnom, annak ellenére is, hogy most egy évig párizsin és zsíros kenyéren élhetek (viccelek, néha sajtot is fogok enni) és azt hiszem, már elmondhatom: MEGCSINÁLTAM! Én egyedül!

Egy kis összefoglaló arról röviden merre jártam és milyen élmények kötődnek az adott helyekhez:

Bangkok:
A kedvenc helyem még mindig, pontosan nem tudom miért, talán a hihetetlen étel választék, az olcsó ruhák és ételek, vagy a tömegközlekedés miatt? Persze a legjobb 7eleven a világon itt található!
Akik bearanyozták az itt létemet, az Bo és Dyo!
 
Az én drága Bangkokom
Jó tanács: mindig tömegközlekedj! Don Muang airoport-ra az A1 és A2-es illetve a 29 és 510-es buszok visznek ki Mo Chit BTS állomásról, a nagy reptérre pedig könnyen a Praya Thai állomásról induló airoport link megy. Nagyon olcsó! Viszont ha a taxi mellett döntenél, én a sárga-zöld taxit ajánlom, mert taxiórás.

Siem Reap:
Nem is Angkor Wat nyűgözött le a legjobban, hanem az amikor bemehettem a halászfaluba, a gyerekekkel játszhattam és persze Nasa és Sa Vorn vendégszeretete és a közös ebéd.
Természetesen itt Nasa és Sa Vorn segített a legtöbbet de ne felejtkezzünk meg Long-ról sem, és a fenséges passion fruit shake-ről sem. 
Örömmel jelenteném be, hogy augusztus 30-án Long Budapestre jön meglátogat és folytatja tovább a 3 hónapos utazását. Hihetetlen milyen kicsi a világ, alig várom, hogy körbevezessem, és megmutathassam neki mi fán terem az a kürtőskalács.
 
Felejthetetlen élmény
Jó tanács: Arra kérnélek titeket, ha erre jártok Nasa vagy Sa Vorn tuktuk-ját vegyétek igénybe, ezzel is segítve nekik a családjuk eltartásában, és biztos vagyok benne hogy a legjobb szolgáltatást kapja mindenki!

Szingapúr:
Itt az egyik legjobb dolog az volt, hogy Annamari barátnőmmel összefuthattunk, a második pedig kis barátaim Li, Ian és Steven akikkel egy felejthetetlen estét tölthettem együtt. Lenyűgözött Szingapúr sokszínűség, és az, ahogy együtt, összetartóan ünnepelték az 50 éves függetlenségüket. Hihetetlen amit elértek, tanulhatnánk tőlük!
Két motiváló dal az 50es évfordulóról amit azóta is hallgatok:
 
Steven-el egy hosszúra nyúlt éjszaka emlékére
Jó tanács: Sok pénzzel készülj, mert minden nagyon drága! Az esti Marina Bay Sands-os lézer showt ki ne hagyd! És enni csak is a Lau Pa Sat-ban érdemes emberi áron.

Hanoi:
Itt a legjobb élmény a Tam Coc-i kirándulás, az új-zélandi nagypapik, az angolozós egyetemisták és persze Tam Anh akivel a legjobbakat ettem egész utam során. Itt lehet a legjobbakat enni egész Ázsiában, és hát persze a kávé, amire nincsenek szavak!
Tam Anh: a legjobb kulináris idegenvezető Vietnám szerte
Jó tanács: A shuttle buszszolgáltatást vedd igénybe a reptérről, aminek ára nem 5$ hanem csak 2$! Ezen kívül a reptérről a 17es busz bevisz Long Bien busz állomásig, onnan a szállástól függően kell tovább menni.
Csak itt egyél Pho-t, és Nem-et, itt a legjobb, sajnos még Vietnámon belül sem tudsz máshol ilyet találni.

Dalat:
Gyönyörű a táj, az idő, romantikus hangulata van az egész vársonak és meglepően nyugatias az építészete. Életem első vízesése volt itt a legmaradandóbb élmény. Hatalmas élmény volt az éjszakai alvós buszos utazás!

Azt hiszem szeretem a vízeséseket is
Jó tanács: Ho Chi Mihn-ből könnyedén 5 óra alatt el tudsz jutni Dalat-ba éjszakai busszal. A reptérről 2$ért mennek shuttle buszok a központba. Innen érdemes passion fruit szörpöt haza vinni, illetve kandírozott rosellat.

Ho Chi Mihn:
A történelem nyűgözött le itt a legjobban, és persze az esti angolozós barátocskáim. Azt hiszem a világon a legőrültebb közlekedés itt van.
Vietnámi pop zene a kis barátocskák ajánlásával: https://www.youtube.com/watch?v=m6ndiBURmlQ

"The only time you should ever look back is to see how far you've come"
Jó tanács: A 152-es busz visz ki a reptérre olcsón, én itt nem szállnék taxiba. Bár én nem tapasztaltam, mégis itt kell a legjobban vigyázni az értékeinkre, nagyon sok az ügyes zsebtolvaj. Nem érdemes sok időt itt tölteni, 2 nap bőven elég rá.

Nusa Dua:
Ide érkeztem, itt találkoztam Annamarival kiélvezve a luxust, és innen indultam haza is. Ide inkább azoknak érdemes jönnie akik szörfözni vagy családi nyaralásra indulnának. Túl sok élményem ezeken kívül nem fűződik Nusa Duahoz. Ez volt az én pihenős, relaxálós és sebgyógyítós helyem.

Nusa Dua luxusa
Jó tanács: Közel van a reptérhez és nyugisabb, mint Kuta. Családi nyaraló hely. Hátránya az, hogy minden látványosságtól messze van, így drágább innen a szervezett utazás.

Ubud:
A Balinéz kultúra csodálatos, a rizsteraszok és a házi templomok, de a legjobb élményem mégis a főzőkurzus volt. Annak is örülök, hogy túléltem az arak ivást. Ami hiányozni fog az pedig a frangipáni, minden egyes nap felszedtem párat a földről és csak szagolgattam. Imádom az illatát és magát a virágot!
 
Balinéz ceremónia
Jó tanács: Elég drága a transzfer a reptérről ide, ha már itt vagy legalább 1 hetet számolj csak Ubudra, és még lehet az is kevés lesz, hogy mindent megnézz.
Ha a legjobb főzőkurzust szeretnéd választani, akkor én ezt ajánlom, és az árból mindenképpen próbálj meg alkudni: http://kdongding.com/
A legjobb idegenvezető pedig Ő, sajnos már nem volt nála hely nekem, de én biztosan őt választottam volna: https://www.facebook.com/wayantours?fref=ts

Gili Air:
Paradicsomi hely, gyönyörű tengerpart, semmi stressz, semmi zaj és persze az „őrangyalom”. A legfinomabb gyümölcs turmixok és pancake-ek helye. Az egyszemélyes nászutam helye.
 
Snakeskin fruit

Jó tanács: Ne állj meg Gili Air-nél, ha már itt jársz látogass el Gili T-re és Menora, utána pedig ugorj át Lombokra ahol szintén tölts el 1 hetet. Nászutasoknak tökéletes választás!
A speed boat jegyet ne vedd meg 800 000 rúpiánál többért, igen 1 400 000 rúpiáért árulják, és van olyan nyugati turista aki ki is fizeti. Ha drágának találod, ne aggódj mennek menetrendszerinti hajók, amik ugyan hosszabb idő alatt érnek át, de fix árúak. A jegyeket helyben a kikötőben olcsón meg tudsz venni, én nem venném közvetítőn keresztül.
 
Frangipáni, hiányozni fog
Nem utolsó sorban köszönöm nektek, nagyon jól esett a sok pozitív visszajelzés. Nem hittem volna, hogy ennyien fogtok olvasni, azt se hogy olyanok is, akik személyesen talán nem is ismernek annyira. Nem csak az élmények, de a ti visszajelzésetek is folyamatosan motivált az utam során.
Remélem élveztétek a velem való utazást és már veszitek is a jegyeteket Ázsiába J


Most nem azzal zárom, hogy „remélem egyszer még visszajövök”, mert most tudom, hogy ide még vissza kell jönnöm. Önként jelentkezők is akadnak akik szívesen lennének útitársaim a jövőben.
Hamarosan újra találkozunk!

Dyo lesifotója

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése